Sure’it leverer digitalisering, der forbedrer bundlinjen i din virksomhed!

Vi har udviklet en række services, der skaber vækst gennem digitalisering. Du kan købe enkelte services eller hele pakken afhængig af dit behov. Uanset, så hjælper vi din virksomhed til en bedre bundlinje gennem ansvarlig IT projektledelse. 

5 enkle trin til en bedre bundlinje

1. IT Forretningsstatus og -plan 

Sure’it udarbejder en overordnet beskrivelse af funktionsområder og funktionalitet omfattende alle dele af virksomheden. Analysen og efterfølgende rapport udarbejdes på baggrund af interviews med virksomhedens nøglemedarbejdere. Denne service indebærer: 

  • Dokumentation af nuværende IT Forretningsstatus samt beskrivelse af vigtigste overordnede forretningsprocesser.
  • Dokumentation af IT Forretningsplan omfattende IT behov, vurdering af potentialet i IT projekterne i forhold til arbejdsprocesserne, en vurdering af risiko af IT projekterne og forslag til prioriteret rækkefølge af IT projekterne.

2. Beskrivelse af krav til ny IT løsning

Sure'it udarbejder en kravbeskrivelse for løsning(er) til supplering, optimering eller erstatning af nuværende IT løsning (er).

  • Vi indhenter, bearbejder og formulerer jeres krav til funktionalitet, - nuværende og nye og udarbejder en kravbeskrivelse med fokus på de funktionaliteter, der er særlig vigtige for virksomheden.
  • Kravbeskrivelsen grupperes i delområder og vi udarbejder et forslag til en trinvis tilgang til indkøb og implementering af nye løsninger.
  • Arbejdet inkluderer korte uddybende interviews på jeres adresse med virksomhedens nøglemedarbejdere.

3. Valg af produkt- og leverandør

Med udgangspunkt i en kravbeskrivelse kontaktes de 2-3 IT leverandører, der vurderes som mest interessante i forhold til opgaverne.

  • Vi introducerer IT leverandørerne til kravbeskrivelsen og står for koordineringen med disse, mens de udarbejder deres løsningsforslag og tilbud.
  • Sammen med dig gennemgår vi tilbuddene og udarbejder en gennemskuelig og objektiv sammenligning. Med løsningsforslagene fra kandidaterne vurderer vi også behovet for en evt. trinvis udfasning af jeres nuværende løsning (er).
  • Vi giver en kvalificeret anbefaling til hvilken leverandør, der kan levere den rette løsning til dig.
  • Vi deltager i salgsmøder, hvor kandidaten præsenterer sin løsning og deltager også i kontraktforhandlingerne. 

4. Leveranceproces

Efter virksomheden har valgt leverandør, igangsættes leveranceprocessen. Her udvikler og konfigurerer leverandøren IT løsningen, så løsningen tilpasses virksomheden. Sure'it står for den løbende styring, leverer den nødvendige indsigt for at kunne tilpasse løsningen til din virksomhed samt sikrer at resultatet lever op til kravbeskrivelsen. 

  • Vi sørger for at leverandøren får indsigt og svar på de spørgsmål, som er kritiske for at udvikle løsningen til virksomheden. Ofte er det tekniske spørgsmål såsom algoritmen for produktionsplanlægningen, forretningsproces omkring kvalitetssikring osv. 
  • På dette stadie skal løsningen ligeledes testes. Sure'it tilbyder at koordinere og planlægge disse - hvad skal testes, hvem skal gøre det i hvilken rækkefølge, og hvordan holder vi styr på testresultaterne.

5. Implementering 

Med fokus på forandringsledelse tilbyder vi at være tovholdere, når din nye IT løsning skal implementeres i organisationen - her er det ofte en udfordring at finde det nødvendige overskud i organisationen. Det koster ekstra tid og medarbejderne skal vænne sig til en ny løsning muligvis med en komplet anderledes brugergrænseflade og struktur samtidig med, at arbejdsrutinerne sandsynligvis også er ændret.

  • Vi hjælper virksomheden til at imødekomme de udfordringer og forandringer en ny IT løsning medfører.